Van papier tot scherm

Design is misschien niet zo zeer een passie zoals tekenen of lesgeven dat is, professioneel boeit het mij wel. Ondertussen is het vormgevingsproces ook als een soort tweede natuur geworden. In die zin dat ik het ook onbewust toepas in kleine dingen uit het dagelijks leven, zoals mijn smartphone aanpassen naar mijn gewenst gedrag (en niet omgekeerd) of een meubel op maat uitdenken.

Schetsen voor een meubel op maat.

Schetsen voor een meubel op maat.

Branding

Het ontwikkelen van een merk heeft veel voeten in de aarde. Het aspect dat ik enorm boeiend vind is om een visuele representatie vorm te geven. Van logo, lettertypes en kleuren tot illustraties, animaties en interacties... Elk detail draagt bij tot de beeldvorming. Voor een startup hoeven niet alle puntjes op de spreekwoordelijke i te staan vanaf dag 1. De branding moet ruimte krijgen te groeien met de onderneming. Daarom biedt ik mijn expertise ook ter beschikking in een flexibele formule.

Audit en begeleiding

Soms volstaan enkele tips of richtlijnen om de ontwikkeling van jouw merk te laten groeien. Naarmate je bedrijf groeit, wil je de uitstraling professionaliseren. Je kan bij mij ook terecht voor algemene feedback of concrete vragen om doeltreffend bij te sturen.

Opties bespreken

Drukwerk

Het fijne aan drukwerk vind ik het tactiele en de strikte afmetingen. Een geprint ontwerp wordt plots tastbaar en concreet. Een fysiek boek bijvoorbeeld blijft toch een zeker charme behouden dat een digitale versie niet kan evenaren.

Poster voor gesprekken rond lokale verkiezingen

Poster voor gesprekken rond lokale verkiezingen

Een poster is en blijft voor iedereen zichtbaar die er langs passeert. Digitaal wordt dat iets vluchtig. Een merk of compagne uitwerken gaat verder dan een website en social media. Online aanwezigheid is niet altijd voldoende. De geloofwaardigheid van een merk zit ook in alle drukwerk, van flyers of posters tot facturen en bestelbonnen. Daarom vertrek ik graag van een holistische aanpak.

Offerte aanvragen

UX/UI

Als design lead bij Codifly was ik bij alle ontwerpen en ontwikkeling van digitale oplossingen in meer of minder mate betrokken. Voor klanten als Tunify en Ordo ging het om een B2B en/of B2C platform. Andere klanten, zoals Depannage Steps en Groener, kwamen aankloppen om een tool te maken die de interne werking optimaliseert. Beide soorten projecten boden interessante vraagstukken in relatie tot het gebruiksgemak. Bij de eerste weet je niet altijd door wie, wanneer en waar het gebruikt wordt. De andere soort projecten is net heel specifiek in die zaken.